Thursday, July 29, 2010

Kisah te

Assalamualaikum..
lamanya x updte blog ni..bukannya x ada citer nak share..tp tu la..masa..masa sngt terbatas,byk sngt hal nak kena settledulu..
short citer aje la..x kira la dah lmbt pun ..nak jgk tulis..hiks.
July 15,
Kami pergi makan2 chicken chop (for me) n lambchop (for imran) n ommleg..betui ke x eja nya..(for 2H),tetiba aje Imran ajak pergi makan2,maklumlah before tu kami gaduh2 manja..hahha...small matter aje,so ni kira qada' masa x bercakap la ritu..hiks..tambah pulak dulu masa 1st time makan chicken chop kat sini time tu aku dah kenyang sngt2,so cam x de nikmat la mkan masa tu...

*hannah cuma bergaya aje dpn ni..pastu dia hanya makan kentang n kacang panggang aje..hiks

memang best sngt makanan kat sini,so skang kat sinila tempat makan yg selalu jd pilihan kami berempat..tempatnya sngt2 ok n selesa...-Hazlan Bistro.

July 19,

harini happy sngt2..sbb nak g amik Imran balik dr khusus..3 hari 2 malam kami terpisah ye..sian 2H,Heidi la nampak sngt x selesa Imran x ada,Hannah dah faham bila explain ayah pergi keje..lg 2 hari ayah balik..so x ada masalah la..cuma time nak tidur aje dia tingat..kalo aku x ada..agaknya 2H cari ke x ye?hahhahaha...

Hari ni jgk genapla 5 tahun aku n imran berkenalan..oh..short story aje ye..5 tahun lepas..masa balik keje..masa tu abg aku dtg amik keje sbb nak ajak teman dia dating,so aku duk je la bakang keta,tetiba dpt sms,"assalamualaikum..boleh berkenalan?"...masa tu cam ada something aje aku rasa,w.pun before tu dah byk kali jgk dpt sms camtu ..x perlua citer dr sapa2 ye.hehehe..tp ye la kan..dah org kata jodoh kan..misti rasa lain aje..dang2 tu jgk aku g topup,masa tu kdt kena topup paling sikit rm30..kureng ma*is...hiks..tp memang kebetulan nak topup pun..then aku pun reply la..tp x ingt la ayat aku camner..tp rasanya aku tanya..doh ni sapa? terus dia bg jawapan jujur..hehehe...sweetnya masa tu.pastu dia citer la mana kenal..mana dpt no phone..bla bla blabla..pajng ye.malas nak citer..hiks...rupanya aku n imran satu tempat keje cuma lain bahagian aje..tp mmg aku sngt suka dia..sbb dia sngt2 jujur...x de apa nak sembunyi2..or nak cover2 ke..tp mmg..aku dah rasa masa tu dia memang jodoh aku...x penah plak masa berkawan dgn lelaki before tu aku rasa camni..aku penah cam terniat la..x nak anak bongsu sbb aku dah bongsu kan,so nak jgk merasa ada adik or dpt title kakak kan?..then masa tu dah nak masuk fasa merisik,for sure la kan perasaan cintan cintu..love2..sayang2 dah menebal kan.hiks..aku tanyala imran..awak adik badik bpe org?awak anak yg ke bp? (masa tu berharapnya la dia ckp dia anak sulong o r tengah....sekali dia balas...adik baik 12 org,anak bongsu...adoi...sekali anak bongsu jgk ller..hmmm..x kan nak putus sbb menda ni kan?lgpun rasa rugi aje kalo hilang dia..hehehehe...sayang ler.. ;p...so tima aje la...dah jodoh kan..dpt husband anak bongsu jgk..maka dtg la mak n ayah dia merisik...aku ada jgk request kat mak aku x nak bertuang..malas la...nak kawen terus...marah mak..dia kata biar la ikut tertib adat..so bertunang la aku pd 5 november..aku ingt nak kawen pd 5 Januari..tp x boleh masa tu..school baru bukak..kakak dia 4 org cikgu cikgi...so kawen la aku pd cina nak raya..a day before...dah la tu citer pasal tu..kang bosan plak korang bca..hhahaha...

*ni 2H ajak g playground..layan aje la.sian Imran..letih2..x pe la..kejap aje.

*minah ni excited sngt2...tp x berani lg nak lepas dia panjt tangga sorg2,hannah dah ok..

*hannah yg sngt teruja..semua benda nak main..sampaikan x tau nak main yg mana satu dulu..nak wat cmner..dah dunia dia cmtu..dpt g playground mcm mak paknya dpt durian tuntuh la kot..hiks..layan je la..

heidi cam takut aje..seksi nampak suar kecik..hahaha...jgn tiru aksi ni ye...masa nak balik tu adala aksi2 drama..at last sorg dukung heidi sorg dukung hannah paksa masuk lam keta..hiks..

July 20,

terengganu off hari ni,so hari tu kami x de kemana mana pun,duk aje kat umah,pg tu aku siapkan keje2 yg nak kena hantar khamis tu,tghari Imran kekebun kejap..enpon plak x bawak..grrrrrrrrrr...n masa tu la aku org sabasun telefon inform Heidi menang contest..hehe..kami bajet mmg dah x menang,sbb contest tu close 31 mei..dah hampir 2 bulan dah..tp masa hantar borg tu aku ckp kat Imran..if menang dpt stock drypers dah ok..drypers mahal giler ...ahhaha..Imran try la antar..sj suka2..since gambar aku print seniri aje kat umah..so x yah la g kedai cuci2 gambar semua..semua dah ada...borang pun kena isi simple aje..so try aje la..if ada rejeki ada la...so alhamdulillah..rezeki Heidi...masa pergi tu tgk anak2 org lain punya la dressing..

*ni Heidi baru bangun tidur..still blurr lg...masa bg hadiah ni..aku tanya Imran..mana Hannah?imran kata x ada dgn dia..adoi..aku dah x keruan dah..mmg muka pucat je masa tu..time nak bangun cari hannah tu masa tu la nama Heidi di announce...terus g amik hadiah then letak hadiah kat situ jgk..pergi cari hannah..aku g cari kat parking..x ada...adoi..mmg takut sngt2 masa tu...lama jgk kami mencari..at last jumpa dia kat rak coklat tgh pilih2 coklat...happy la dia dpt pilih coklat mana yg nak tanp gangguan n halangan..before ni misti kena tapisan kastam yg sngt ketat..hahahhaha.... :) baru leh senyum dah jumpa hannah..pastu baru sebuk tanya my bro (tukang amik gambar ni..hehe) Heidi no bpe td?..aku x tau Heidi no bpe..tp top 10 kot dt 30 babys..x pe la no bpe pun..janji dpt hamper yg ada drypers 2 keping..hehe...semua baby2 comei2 belaka....


hannah just excited nak botol susu aje..nasib ada 2..so 1 for Heidi 1 for Hannah..x yah susah mak kau g beli satu lg..hiks.

sessi membuka hamper..kejap aje if serahkan kat 2H ni....hehe...

sabtu ni ada kenduri tahlil n doa selamat kat umah ni..rumah still berkenjos..hehe..hari ni kot..smlm (rabu) Imran cuti..sbb nak tlg aku siapkan keje2 yg nak kena hantar cpt..keje ni sngt2 penting utk pelaburan jangka masa panjang...so kena berkorban la skek..hehehe.. ye dak?

ok la..malas nak type lg...byk keje lg wei....kang aku jgk kena tido lambt..korang x pe la..x byk keje cam aku..hahaha...

tata....titi ..tuututtu.... :)

No comments:

Post a Comment