Wednesday, June 9, 2010

random story

Byk hal berlaku 2-3 harini...semlm besday hannah..kena plak time aku bz..sbb dpt job last minit..nak tolak rasa x sampai hati sbb beri-ia org tu nak jgk rasa sentuhan keras tangan aku ni..hahaha..so 2 mlm la aku tidur lmbt..hubby plak baik hati amik mc...since dia pun x bape sihat.
a day b4 hannah's besday..hubby ada ajak kuar...x tau la g mana..aku pun ikut la sbb mmg nak g beli brg2 kerja pun...sampai kat kedai enset dia benti..aku ingt nak beli prepaid or apa2 la..tp prepaid x logik sbb topup online aje..so masuk la aku ni lam kedai tu dgn tidak berperasaan..haha..sampai dlm tu imran suh pilih nak yg mana..eh aku dah muka terkujat..kalo melawat pak nikon excited jgk..hahha..so pilih la..aku ingt nak amik yg biasa2 aje..tp since cam dah dpt greenlight boleh amik aje yg mana2..so aplgi..rezeki dah depan mata..so amik la aku yg n86...ok la tuk rakam video anak2....thanks hubby..sngt2 surprise...!
patut la b4 tu u dah tanya..."u serious ke nak nikon d90?" aku jawab siyes la,...tp dlm masa terdekatni x lg kot...sbb masabtu aku senaraikan few things aku target nak beli b4 g meminang pak nikon jelita nu..hehe (item2 target tu semua x de kusus tuk aku sorg..more pd family n 2H) so aku decide jam2 tu jgk depan imran mmg postpone dulu bab meminang pak nikon tu..isnyaAllah tahun depan dpt kot..asal sale sampai target..ehhehe..
so tutup citer tu...
aku sngt2 menghargai hal kalo berkaitan dgn imran..2H..sbb aku tau (ceh..konpiden je aku ni..;p) imran kalo bab2 makan n jalan2 dia misti tanya n mintak izin aku dulu..dan jawapan aku mistila kena lebihkan pd 2H...susah sngt kalo ayah derang xde....hmmmmmmmmm....so kat sini aku sngt2 menghargai imran...x perlula citer pjng kat sini...hehehe.

since hannah dah 3 tahun ni..rasa tanggungjawab semakin berat.bukan dr segi ekonomi,yg ni aku x takut..bukan berckp besar..tp aku sngt yakin akan rezeki drNya...
tp aku takut didikan..takat bg makan pakai,basuh berak boleh la..ni bila hannah dah besar rasa makin besar tanggungjawab..nak jawab2 soalan2 dr dia..soalan dr dia skang mak ai...bernas2......adoi...sebijik ikut imran..ramai yg ckp cmtu...so aku cuba jawab setiap persoalan dia sebaik mungkin dan sejujur mungkin..sbb imran selalu pesan..dengan anak kita misti jujur...tp aku kekdg x jgk..time malas selalu ckp..."kejap lg la mandi ..kang kakak baru mandi"...hehe...cuaca panas skang..hannah suka mandi sbb nak segarkan tubuh..tp dia sngt memahami..tgk aku bz wat keje..bila nak milo ke..slow2 dtg kat aku n ckp mama wat keje?..mama..nak milo...so dia pandai tackle keadaan dulu...

hm...........arini mmg ari yg sgt2 bz........jap lg kena kua lg...amik brg..pos brg..sampaikan hannah bila tgk aku pakai baju longsleeve dia misti tanya..nak pos brg ke mama?hehehe...

gtg..belum solat zohor lg...

No comments:

Post a Comment