Saturday, May 29, 2010

Tentang kasih dan sayang

Bila bercakap bab cinta,kasih dan sayang ni..terbayang la satu2 wajah insan yg sangat aku sayang..ihimran..mak,ayah,anak2,adik beradik,kawan2..dan byk lagi..kita pun wujud atas dasar kasih syang.
kalo ikutkan kasih syang...kekdg ada hal yg kita perlu korbankan..hmmm..itula pengorbanan yg tulus.
dulu aku sangat takut utk berkongsi (read:kahwin),takut x dapat sepenuhnya kasih seprti diharapkan..tp bila dah lalui semua itu..aku dapat lebih aa yang aku harpkan..cuma cara aje yg lain..thanks imran! awak betul2 lengkapkan hidup saya. :)
menjadi seorang isteri dan anak dalam satu masa bukan la hal yg senang..nampak senang dan hal itu simple...tp bila berlaku dalam kehidupan kita..baru kita tahu...kekadang tersepit..tak tahu nak dulukan siapa dahulu...memang imran selalu bg greenlight..cakap..x pe..cam pentingkan ayah dulu...tapi hati isteri? tetap nak dulukan suami dulu kan?betul tak?hah..di situ dah tersepit. padaha imran x ada apa pun..heheh..sj ngada2 ngada buat keadaan jd serba salah....

bila dah ada anak..kasih sayang makin bertambah,makin di kongsi..makin byk yang aku dpt..kasih sayang dari anak2..w.pun hannah x tau lg apa itu kasih sayang..tp saya dah rasa kasih sayang dr dia..
cth:
situasi saya sakit perut...then mintak imran urutkan.
dia perati saya n cara imran urut..perlahan lahan dia dekat dengan saya n tanya perlahan..
hannah:mama...mama sakit ke?
mama:sakit la ni.
hannah:ayah...doh la tu,..mama sakit tu...
hehehe..situasi tu buat saya rasa nak ketawa..lucu!dia ingtkan imran yg buat saya rasa sakit...hehehe.

situasi:
heidi nangis nak mama dukung...dan mengganggu kerja mama.
hannah:heidi...jangan kacau mama...
heidi:huh...(nangis lg.)
hannah:adik..jangan kacau mama!(nada dah lain...)
perkara ni dah cukup buat sy ketawa dan lupakan keletihan seharian menghadap kerja..thanks 2H...

berkerja dari rumah bukan la satu hal yg mudah..cukup penat..penat otak..dengan dateline yg x menentu...tp saya sngt bersykur...dapat besarkan anak2 dengan 2 tangan ini...basuh berak,suap makan(w,pun makan x ikut jadual sangt..hehe)tidurkan heidi dengan hayunan 2 tangan saya ini dengn iringan selwat...saya bersyukur!

oh sungguh indah kurniaan Tuhan ini.

Bila tidur dalam keadaan keletihan...hilang semua rasa itu bila imran datang bertnya..letih ke?nak abg picit?(terbalik pulak..patutnya isteri bertanyaa suami soalan itu..hehe)..
bila bangun tidur..saya,imran dan 2H berada di atas katil yg sama...semua itu anugerah...


dan bila bercakap tentang kasih sayang....saya x lupa sedekahkan al-fatihah buat insan yg lahirkan saya hampir 28 tahun dulu....al-fatihah.
sesungguhnya saya terlalu merindui mak!

semoga kasih sayang ini terus berkekalan...
Thanks God,thanks imran,..thanks 2H... :)

No comments:

Post a Comment