Sunday, January 17, 2010

Demi masa..

Demi masa! sesusungguhnya mausia didalam kerugian..kecuali mereka yg beriman. Ayat ni dah lama saya dengar..cuma masa tu kurang pengertian. beberapa hari lepas saya sept menghadiri kuliah agama,(kalau time skolah dulu,rasanya cikgu dah lali kot asik nama saya je naik sbb skip kem motivasi..skip ceramah ke n etc...) sy kagum dah terasa rendahnya hati (abaikan bahsa sy..sbb bab bahaa sy failed sikit..hahha) bila penceramah tu kata.."KALAU KITA PERCAYA TUHAN (ALLAH) INSYAALLAH HIDUP KITA AKAN SELAMAT"...
biladengar ayat tu..terasa hitamnya ati....sbb kedng hati juga dihambat perasaan dengki bila melihat kelebihan org lain..terasa sakit bila permintaan x dituruti,terasa geram bila tidur terganggu,terasa bodo bila tak dapat selesaikan benda yg simple ( cam wat kek x menjadi,..dll..hehe..simple la kan?)padahal bila terjadi perkara itu..kita boleh amik hal tu jdkan motivasi diri snedri utk jd lebih baik..contohnya kkdg sy sering merungut bila (buka sering...kekdng je) bila heidi merengek tengah malam..dah mengganggu lena saya..padahal sy boleh amik kesempatan itu untk bertahajud..dgr ini mmg mcam sy bagus kan?tp itu la sepatutnya sy lakukan utk jg bagus..jd contoh utk anak2...tp sy gagal utk amik kesempatan itu..saya kkadng mengutuk diri sendri akan hal ini.. bila saya rasa sakit bila x dapat apa yg di hajati (hubby dearie..think u know lebih bab ni..thehehehhe)sy rasa marah dgn keadaan tu..sbb sy rasa menda yg sy minta tu very simple like a nak tudung ni,padahal tudung dah ada.hiks..tp ye la pmpuan kan..mana tau pk sngt..hahahaha..mungkin bukan masa itu permintaan sy boleh di tunaikan..mungkin tahun depan,.mungkin minggu depan..mungkin masa tu Tuhan sdg uji sy..sbb bila Tuhan uji kita maknanya Dia sayangkan kita.tp kenapa sy sering negatifkan hal yg positif?itula yg saya cuba didik hati saya skang...hmmm..bolehke?

ok la nanti sambung (kalo masa mengizinkan)..heidi nangis dah...

No comments:

Post a Comment